Način ribolova soma i štuke na samom početku jeseni

Lis - 25 2014 | By

Jesen je zvanično otpočela, i u samom startu donijela obilje kiše. Porast vodostaja rijeka je sportske ribolovce natjerao da veoma kratke trenutke bez kiše provedu na vještačkim i prirodnim akumulacijama. Taman što se vrijeme smirilo zahvljujući predivnom Miholjskom ljetu, rijeke se polako povukle u svoja korita, a ono  upozoravajući meteo alarmi kojekakvih boja koji upozoravaju na vremenske neprilike. Ništa više nije kao što je bilo, govorestariji ljudi, sve se izokrenulo i izopačilo. Ne bi me čudilo da se sve okrene, pa da hodamo po nebu a onako gledamo gore na zemlju. Ništa se ne događa slučajno  sve smo mi to zaradili svojim ponašenjem i  pohlepom koja je ušla u sve segmente društva. Upravo iz tih razloga  mi nemožemo da idemo u ribolov, na naša omiljena mjesta i pozicije, a sve što želimo je odmor koji nam pruža ljepota krajolika i zabačeni ribarski štapovi. Ubi nas internet, i traganje za interesantnim ribarskim dogodovštinama i rekordnim ulovima. Šta ćemo kada smo zatočeni u kućama isćekujući Godoa. Upravo danas kada je kiša malo oslabila, napet kao struna sa nekoliko predhodno uhvačenih kedera riješih da posjetim jednu  malu akumulaciju koja je izuzetno bogata somom. Dolaskom jeseni som postaje aktivniji i u toku dana, jer mora skupiti zalihe hrane i povećati svoju težinu kako bi lakše izdržao dugu zimsku apstinenciju. Riba je aktivnija u toku dana, a miruje u toku dugih jesenskih noći, pa samim tim tamo gdje se kreće riba tu je i naš ljigavi glavonja. I tako iskoristio sam nekoliko sati bez kiše i pun elana krenuo da savladam što se savladati može, da pohvatam sve ribe, naravno kapitalne, i da se onako sretan vratim kući. Volim taj pozitivni naboj koji me vodi u ribolov, bez tog naboja bio bih običan čovjek, u vrijeme vikenda pio bih kafu sa prijateljima u nekom bircusu ispijao po neko pivo i razgovarao o promašenim investicijama. Ovako ja sam sebe pronašao, živim za dane vikenda  za divne trenutke provedene na vodi.

Načini predvezivanja sistema:

Stigoh na vodu, u startu sam primjetio da je vodostaj ogroman, da su se svi majdani sastavili u jedan, i da voda polako zauzima travnati dio obale. Temperatura vode je izuzetno visoka u odnosu na vanjsku, riba je prisutna na samoj površini vode, što je veoma dobar znak. Brzo raspakivanje opreme i priprema za zabacivanje. Ovaj put sam pripremio tri štapa sa različitim predvezima, baš da isprobam koji će najbolje da funkcioniše. Sva tri se mogu koristiti za ribolov kako soma tako i štuke.

br.1.

24102014359Klasičan predvez za dubinku, ili grunt kako neki kažu. Na glavni najlon navučen stoper, pa gumirana kuglica, a nakon toga virbla sa navezanim predvezom dužine 30 cm od kevlara /virbla može slobodno da kliže po osnovnom najlonu u rasponu koji vi odredite stoperima ili graničnicima/ sa trokukom/može i udica/, ponovo gumica i stoper. Na kraju se sve zaveže za jaku virblu,a s druge strane virble vežete najlon sa olovom. Dužina najlona sa olovom zavisi od dubine na kojoj želite da lovite soma ili štuku. Prednost ovog načina vezivanja je u tome što postavljeni keder može svojim plivanjem slobodno da mijenja dubinu, sve zavisno koliko ste mu ostavili prostora tj. postavili rastojanje između dva stopera. Ovom prilikom nakederio sam babušku dužine dlana.

br. 2.

24102014361Na ovaj štap sam napravio sistem usidrene balerine na sledeći način. Znači na osnovni najlon sam postavio stoper, zatim gumiranu kuglicu /uloga gumirane kuglice je da spriječi prolazak plovka preko stopera što se u praksi zna češće događati/, plovak 50 gr, ponovo gumica pa stoper / ovaj stoper služi da plovak dovoljno odmaknemo od predveza de ne bi dolazilo do zapetljavanja/, zatim trokraka virbla sa predvezom dužine 40 cm napravljen od fluorocarbona i trokukom Owner. Na donji dio virble  zavezao sam olovo težine 40 gr. na najlonu dužine 1 metar. I ovdje sam nakederio babušku dužine dlana.

br. 3.

24102014362Ovaj predvez je isti kao broj 1. s tim da sam postavio plovak težine 40. gr. i umjesto kevlara za predvez sam koriistio fluorocarbon. Keder se dakle mogao slobodno kretati  po vertikali do stopera. Na ovaj predvez sam postavio sabljaka dužine 10 cm.

br. 4.

24102014364Evo kako bi trebao da izgleda pravilan zabac uz jednu napomenu da prije postavljanja kedera predhodno provjerite dubinu mjesta na koje želite zabaciti, pomjerite stoper na plovku tako da vaš sistem stoji pod 90 stepeni u odnosu na dno jer tada postiže najbolje rezultate i najmanje se petlja.

broj. 5.

24102014365Ako imate prostora štapove razmaknite i tražite soma ili štuku na različitim pozicijama recimo bliže ili dalje od obale.. ili uz neku prepreku ili  granje….

br. 6.

24102014366Nakon tri- četri sata ribolova keder je imao bliski susret sa nedoraslim somom i evo kakve je posljedice ostavio. Nešto se ipak događalo, sledeći put će biti više sreće a do tada bistro.