Ribolov babuške jezero Stublaja

ožu. - 23 2014 | By

Rani proljećni ribolov na jezeru Stublaja je izuzetno zanimljiv s tim što riba ranije počinje da uzima hranu nego na drugim jezerima i rijekama na Banjalučkom području. Plitka voda jezera koja ne prelazi dubinu od 2 m veoma brzo se ugrije pa tako vrlo rano  ustanu iz zimskog sna njeni stanovnici a među prvim vjesnicima proljeća je babuška.

DSCN1769Priprema prihrane i način ribolova

Izuzetno visoke teperature ovog proljeća su podigle temperaturu vode čak do 14 stepeni što sam izmjerio 21 marta odmah nakon dolaska u ribolov. Voda ima boju bakra nešto slično hrđi, što asocira na prsustvo neke smeđe alge po izjavama kolega ribolovaca. Ovaj vikend sam riješio da se posvetim ribolovu babuške u toku dana a u toku noći baciti kedere za soma. Prihrana u vlastitoj proizodnji sa dodatkom hljeba, bijelog brašna dodatno obogaćeno aromom vanilije. Dobro raskuvanu pšenicu sam koristio da prihranim mjesto koje sam predvidio za ribolov plovkom gdje sam napravio veliku grešku jer sam privukao mnoštvo crvenperki, bjelica i kladarki koje su bjesomučno uzimale. Crva je bilo nemoguće koristiti kao mamac jer ga je riba uzimala  pri samom dodiru sa vodom. Samo zabačaj i odmah vađenje crvenperke ili  bjelice. Pokušaj sa ružom hljeba  ista stvar. Tražeći rješenje pokušao sam sa kukuruzom šečercom, stavljajući jedno zrno ništa se nije promijenilo i dalje su uzimale sitne cvenperke. Namamčena dva zrna su konačno dočekala dno jezera. Plovak vagler sa mamcem na dnu je bio pravi pogodak. Dva zrna kukuruza šečerca su napravili selekciju u veličini ribe koja je uzimala hranu. Prvo su uzimale krupnije kladarke tj one koje su uspjele progutati dva zrna, a onda je na hranjeno mjesto stigla i babuška. Ovaj put je radila izuzetno krupna babuška gdje su  pojedini primjerci teški i preko kilograma. Uglavnom dvije ulovljene babuške pa pauza. Velika buka  prilikom vađenja babuške najvjerovatnije na neko vrijeme udalji njene kolegice sa hrane, ali gladne ponovo se vraćaju. Povremeno kidanje veoma tankog najlona sa udicom 12 mi nije teško padalo, ali je ipak u meni izazivalo gnijev jer su to činile veoma velike babuške koje su spas tražile između korijenja lopoča čiji su listovi već izašli na površinu jezera. Hranilica je davala izuzetne rezultate i krupnije babuške koje su dolazile na zrno kukuruza i podizač. Ovaj put sam koristio kraći predvez tako da je udica bila uz samu hranilicu. Riba je iz plićaka krenula u dublju vodu tako da nije bilo potrebe za dalje izbačaje. Šaran se nije javljao. Po svim parametrimaDSCN1766šaran je trebao već uveliko da uzima hranu. Čudna je on riba i veoma teška na ovoj vodi, nikad mu ništa ne znaš. Možda naglo podizanje temperature, ili smeđa alga. U predhodnim godinama na ovakoj temperauturi vode su uzimali kapitalni primjerci šarana, zbog čega se najviše radujem ranom proljetnom ribolovu. Na cijelom jezeru uhvaćena svega dva komada početkom ove sezone ribolova. Dan je prošao u znaku dobrih babuški i kladarki.

Ribolov soma

Za noć sam odredio kladarke kao kedere koje su se pokazale najuspješnije sa ribolov soma na ovom jezeru. Jedina je mana što nisu održive na udici pa je potrebno kedere u toku noći u više navrata prebacivati. I tako prođe još jedna noć bez udarca soma. Moj kolega Marko je dobio u toku noći jednog manjeg soma oko 2 kg kederivši babušku. Pohvalio se ulovom i što je najgore obavjestio ženu o svom ulovu koja je postila. Rekao je “Deso nemoj kupovati ribu imam soma za tebe”, i stavio ga kantu da ga očisti. Dok je otišao po nož som prevrne kantu i ode u Stublaju. Kud je nazvah, bolje da sam šutio kaže Marko opet će reći da je lovačka priča. I tako ja spakovah opremu i pravac kući. Navratim do svojih kolega ribolovaca Igija i Rođe. Pijuckaju rakiju i zabacuju hranilice. Vjetar izuzetno jak. Kažu kako krenu vjetar tako i babuška poče ludo da radi. Bio sam prisutan kada su izvkukli dva krupna primjerka. Ja odoh kući a oni ostaše da pecaju. Dva puta su me zvali na telefon dok sam stigao kući da bi mi rekli da su uhvatili dva šarana. I samo nek mi neko kaže da riba ne radi dok ima vjetra. Bistro.DSCN17681796872_828934243787391_254088752_o