Ribolov štuke na Rogoljskim jezerima

Lis - 28 2014 | By

27102014371

Juče riješih da malo pecam kedere, na jednoj obližnoj akumulaciji. Kraj oktobra, svakako nagovještava početak mrazeva i intezivan rad štuke. Postepeno hlađenje vode prouzrokuje slabije kretanje kedera, koji zaštitu traže u skrovitim dijelovima jezera i rijeka gdje miruju sakriveni iza neke prepreke. S druge strane štuka u pripremi za mrijest, bjesomučno nagomilava zalihe sala kako bi bila spremna za svedbeni ples. U svakom slučaju za dobar obrok mora potrošiti malo više energije obzirom da se kederi nalaze u fazi mirovanja, pa ih je teško pronaći. Upravo je to razlog što se štuka najbolje lovi u ovom periodu, jer se pojačano kreće u potrazi za hranom, a prošlo je vrijeme ljeta i hrane u izobilju kada je lovila čekajući kedere u zasjedi na odabranoj lokaciji.

Hoće ribar slagat:

Sva ova priča o štuki i ribolovu je povezana sa onim što slijedi u daljem tekstu pa je zato spomenuh. I tako, krenuh ja loviti kedere, malo prihrane ponesoh i kutiju crvića. Voda hladnija nego prije tri dana, slaba aktivnost kedera na površini vode, sve ukazuje na to da će biti teška borba za svakog uhvaćenog kedera. Veoma teško je pronaći dubinu na kojoj keder uzima hranu, ali sam nekako savladao sve prepreke i krenuo lagano da pecam. Uhvati se poneka babuška i sabljak. Treba vremena ali da se izdržati. U jednom momentu zasutavi se auto iza mene, izađoše iz auta dva moja poznanika, brzo raspremanje, sve u svemu štapovi rasklopljeni i pripremljeni za lov kedera u roku od jednog minuta. Vidim love kedere, a po hitnosti, došli su do podataka gdje štuka radi, pa je adrenalin učinio svoje. Jedan od njih je poznati ribarski lažov sa dugogodišnjim iskustvom pun nezaboravnh ribarskih pustolovina. Nametljiv sa pričom, i uvjerljiv onome ko ga ne poznaje,a da je neko veču ribu od njega ulovio to treba odmah zaboraviti. Poznato mi je od koga je dobio podatke gdje štuka radi i znam za koju vodu priprema kedere ali reko da ga priupitam neće li odati tajnu, mada sam u startu znao kakav ću odgovor dobiti. Malo si u žurbi prijatelju jel to negdje štuka proradila, onako ja iz daljine kao nezainteresovano. E duže moj sad je njoj najbolje vrijeme, odgovori i nastavi sa pecanjem kedera. Lijepo odgovori nema šta, još malo pa diplomatski. Odgovori uopšteno na pitanje a ništa ne reče. Razmišljam, pa možda bih i ja na sličan način odgovorio da je on mene pitao. Volim i ja ponekad bacati bombe jer kad bi čovjek stalno govorio istinu niko niskim ne bi pričao. Zašto nosimo taj epitet lažova, koji naravno dijelimo sa lovcima, meni je to sasvim jasno. Mora ona, mislim na ribu, biti malo duža i teža. Ajd što druge ubijediš da povjeruje u tvoje laži ali što i ti u to slijepo vjeruješ to mi nikada neće biti jasno.

Ribar hoće sakriti mjesto gdje peca:

Pojedini sportski ribolovci slijepo kriju mjesto gdje pecaju, vole se pohvaliti fotografijama ostvarenog ulova, ali ne vole djeliti mjesto pecanja sa drugim pa tako na sve moguće načine pokušavaju da sakriju lokaciju. Slikaju ribe sa veoma kratkog ostojanja u mikro prostoru bez ijednog osobenog znaka krajolika kako niko ne bi slučajno prepoznao mjesto na kojem su ostvarili ulov. To su sve tajne koje vrlo brzo izađu na viđelo kako pojedinci kažu. Ozna sve dozna, a onda slijede bezuspješni napadi na tu vodu sa svim mogućim raspoloživim sredstvima sa jednim jedinim ciljem uloviti sve što pliva.

Rogoljska jezera:

27102014368Nalovio sam kedera dovoljno i odoh do jedne predivne destinacije tzv. Rogoljski majdan koji se nalazi na području Gradiške. Rogolji gdje se tradicionalno održava manifestacija “Rogoljska žetva” može se osim žetve pohvaliti i predivnim vještačkim akumulacijama- malim jezerima koji su izuzetno bogati šaranskom vrstom ribe i kapitalnim štukama. Izuzetno stare akumulacije, garantovano, u veoma dubokoj vodi sigurno kriju kapitalne primjerke štuka. Na jezeru je napravljena lovačka kućica, a lokalno stanovništvo se stara da očuva ovu predivnu nedirnutu prirodu i za to zaslužuju sve čestitke. Nema tu nezakonitog ribolova i ribolova nedozvoljenim sredstvima te u tom smislu se radi o vodi koja obečava dobru perspektivu i nesmetanu prirodnu reprodukciju. Obzirom da je jedno jezero bilo prepuno ribara pronašao sam dobru lokaciju na drugom i dubljem jezeru i zabacio štapove namamčene sa babuškama veličine dlana. Dubina na koju sam zabacio kedere je negdje oko 6 metara. Onako iz dosade malo sam varaličario bacajući kašiku dužine 10 cm jedinu varalicu koju sam ponio. Nakon nekoliko zabačaja uslijedio je udar štuke koju sam uspio savladati, i na moju žalost a na njenu radost spala je prilikom dodira sa obalom koja je puna granja. Lijepa štuka negdje između dva i tri kilograma. Iskoristio sam predivno prohladno popodne za ribolov. Iz svega mogu zaključiti da sam taj dan zakasnio jer je štuka prestala da radi, a jedini je razlog što sam izgubio mnogo vremena loveći kedere. Treba svagdje na vrijeme krenuti onda češ sigurno stići. Bistro.