Šaran i som još uvijek u zimovniku

ožu. - 18 2014 | By

Petak 14.03.2014. godina predivan i sunčan dan sa temperaturom bliže dvadeset stepeni, bez daška vjetra. Predhodno veće u sami mrak odjekuje usklađena horska pjesma žaba, što simbolizira skori dolazak proljeća i  buđenje života u rijekama i jezerima. Draga mi je ta jednolična  muzika, jer je to početak prekida dugog zimskog sna i  otvaranje sezone posjeta na ribolovne vode od strane ribolovaca koji su cijelu zimu pregarali čekajući povoljno vrijeme  da bi posjetili voljenu destinaciju. Varaličari su  u toku ove blage zime posjećivali vode i bilo je zapaženih rezultata, dok su šaranđije bile u totalnom ofsajdu.

Način pripreme prihrane

Sunčan dan probudi u meni onog crva nestrpljenja i na brzinu spakovah štapove i opremu  i za pola sata na vodi. Sunce prži kao u sred ljeta, temperatura vode 11 stepeni što odmah dodatno popravi moje raspoloženje. Prihrana napravljena na brzinu, ovaj sam put odlučio upotrebiti staru oprobanu aromu vanilije obzirom da sam predhodni vikend forsirao jagodu koja mi se nije pokazala kao dobra. Ostavio sam prihranu pola sata da odleži da malo nabubri i upije aromu a onda su uslijedili zabačaji. U prihranu sam dodao kuvanog kukurza i kukuruza šećerca iz konzerve što je po mom mišljenju ispravno jer se najduže zadrži na zabačenoj lokaciji. Ovaj put sam koristio malo teže hranilice od 40 grama radi daljeg izbačaja kao i pop-ap sistem sa udicom namamčenom jednim većim zrnom kukuruza i spužvicom. Dobro sam prihranio i mjesto za plovkarenje.

Ribolov crvenperke, kladarke i babuške

Obzirom na blag zapadni vjetar rješio sam da koristim vagler plovak 6 gr. Nakon sat vremena neprestanog pecanja mjenjanja mamaca primjetio sam da konstantno uzima sitna crvenperka i kladarka koji sutakve veličine  da se mogu najbolje koristiti kao kederi za soma što je meni u početku i odgovaralo jer sam  se dobro pripremio za noć. Nešto sam morao promjeniti u prihrani. Naložio sam vatru i skuvao pšenicu koju sam takođe obogatio aromom vanilije. Pšenicu nisam kuvao do pucanja zrna nego onako upola samo da dobro nabubri.Pomiješao sam je sa ostalom prihranom. Ponovo sam nahranio mjesto gdje pecam na plovak i prebacio štapove sa hranilicama. Svaka promjena ide na bolje ili na gore. U ovom slučaju osjetile su se promjene u intezitetu uzimanja ribe i vrste ribe koja se javljala. Naime, počela je da uzima veoma krupna babuška i somić. Nikada tu vrstu ribe nisam volio pecati ali, sam ovaj putobradovan neka se nešto događa. Primjerci babuške su do jednog kilograma a somići malo manji od pivske flaše. U jednom momentu vagler je krenuo u lijevu stranu i nestao ispod površine vode, u prvom momentu pomislim po načinu uzimanja da je šaran, međutim radilo se o veoma krupnoj babuški sa kojom sa izgubio bitku i istao bez udice. Adrenalin je krenuo, prva jača borba u ovoj godini i izgubljena.

Priprema za noćni ribolov i ribarska besjeda

Tako je stigla i noć,  kladarke sam iskoristio kao kedere, zabacio somovske štapove, postavio signalizatore i otišao do kolege Saše koji je malo zakasnio pa je muku mučio  da uhvati kedere. Nakon razgovora razlaz i dogovor za jutarnju kafu  u pet sati što uobičajene pijemo kada se nalazimo na vodi. Noć je protekla mirno bez događaja, som nije radio a na vodi se nisu čule njegove aktivnosti. Ujutro, podbuli, žalimo se  jedan drugom dok pijemo jutarnju kafu. Upoređujemo ovu godinu sa predhodnim, konstatujemo  da som kasni sa uzimanjem. Uslovi su idealni što se tiće temperature vode, ranijih godina uzimao je na temperaturi od deset stepeni a i noći su bile mnogo hladnije. Šta se događa, pokušavamo da nađemo odgovor, međutim ništa nam ne pada na pamet nego nastaviti dalje se ribolovom. Subota, jutro izuzetno toplo nastavljam aktivnosti, uzima pokoja babuška i somić. U toku popodneva vrijeme se pogoršalo i počeo je da duva jak zapadni vjetar koji do noći nije prekidao. Bolje bježati sa vode zdrav nego dočekati jutro bolestan. Tako je bilo . Još jedan neuspješan pokušaj lova šarana i soma a koliko će ih biti u toku ove godine boga pitaj. Bistro.