Uticaj promjene vremena i mjesečevih mijena na sportski ribolov

tra. - 22 2014 | By

Riješio sam ove godine da pratim uticaj vremenskih faktora  na rad ribe i da napravim uporedne pokazatelje sa predhodnim godinama.

Aprilske babine huke

Mjesec april izuzetno promjenljivo vrijeme, čini mi se kao nikada do sada. Da li se radi o tkz. „babinim hukama“ ili se zima još ne predaje nikako ne mogu da razrješim. Povoljno vrijeme u mjesecu martu i u početku aprila je obećavalo idealnu ribarsku godinu. Temperatura vode je dostigla maksimum za proljetni dio ribolova, aktivnost ribe na velikom nivou, vrijeme idealno za boravak u prirodi. Lijepo je krenulo, riba je počela intezivno da radi, štuka se uspješno izmrijestila, ostale ribe u pripremi za mrijest su veoma dobro uzimale hranu. Konstantno sam mjerio temperaturu vode koja je bila u porastu i sve je išlo svojim tokom kako čovjeka samo poželjeti može. Pojavi se baba sa svojim“hukama“ i poče ribarska kataklizma prožeta stalnim promjenama vremena te se tako vrijeme mijenja iz sata u sat. Rijeke počeše nadolaziti, niske noćne temperature ohladiše vodu, na jezerima voda se poče bistriti, vjetar i kiša zamjenjuju uloge svakodnevno, a da nesreća bude veća zadnjih dana i mesec okrenu leđa ribarima pa se pojavi gotovo pun u rjetkim noćnim trenutcima bez oblaka. Čuo sam priču da ribari na moru uopše ne ispovljavaju za vrijeme punog mjeseca jer riba nije uopšte aktivna. Neka mi neko kaže da riba dobro radi za vrijeme i poslije kiše, za vrijeme blagog „bočnog“ vjetra , prilikom punog mjeseca ili prilikom pada temperature vode. Razni ribarski časopisi, i šuplje teorije pokušavaju da me ubjede u suprotno. Budite sigurni da riba radi samo kada nema većih promjena i kada je vrijeme stabilno tj. kada sve ide svojim tokom. Kako vrijeme i mjesečeve mjene utiču na čovjeka isto tako djeluju i na životinje. Neko kaže riba radi najbolje pred kišu  i ta priča kruži već decenijama. Da budem iskren ja nikada nisam dobro prošao loveći u takvim vremenskim prilikama. Prije svega  se ja ne osjećam dobro u takvim trenutcima, jer muljovno nebo, tmina, zapara,  i  variranje atmosferskog  pritisaka nisu baš pravi efekti koji bi mogli da pozitivno utiču na rad ribe. Više sam djelomično pristalica teorije da riba bolje radi nakon kiše, jer kada prođe zapara  i kad se stabilizuje atmosferski pritisak čovjek kako se kaže prodiše pa tako i riba. Ovo važi kada je vrijeme stabilno i kada nas iznenadi kiša, ali ovi aprilski dani su izuizetno teški za nas sportske ribolovce, naročito koji love ribu na jezerima. Radovao sam se vaskršnjim praznicima upravo iz razloga što ima više neradnih  dana koje sam isplanirao provesti u ribolovu. Mislio sam da će da dođe do stabilizacije vremenskih prilika međutim stanje je ostalo isto pa čak za nijansu  gore. Ne mogu da shvatim da je bilo bolje pecati u martu nego u aprilu. Nije mi jasno šta se događa, sunce se pojavljuje na trenutke i kada se pojavi bolje da ga nema jer toliko prži da je nemoguće biti na otvorenom. Hladne noći ohlade vodu pa su jutra izuzetno hladna i maglovita. Šta je pozitivno u cijeloj priči. Odgovor je jasan, boravak kraj vode, i nada da ću baš ja biti taj koji će uhvatiti ribu bez obzira na sve uslove i vremenske prilike. Takva je nada  uvijek prisutna kod svakog ribolovca koja je genetski na nas prenesena od strane pra djedova.

Pokušaj ribolova u teškim vremenskim uslovimaDSCN1830

S takvim elanom sam krenuo u pripreme za vaskršnji ribolov. Nakon dobre prihrane štapovi su zabačeni, ostalo je samo čekati zvuk signalizatora. Vrijeme je tako promjenljivo da je potrebno stalno skidanje i oblačenje garderobe. Obično kada zabacim dubince zabavljam se loveći bijelu ribu. Međutim izostala je zabava jer se javljao ponekad samo patuljasti somić. Zvuk signalizatora me probudio oko 06,00 časova, uslijedila je kontra i promašaj. To je sve što se dogodilo prve noći Drugi dan ponovno hranjenje, zabacivanje štapova . Sljedeću jutro u isto vrijeme me probudi signalizator, nakon jake kontre na štapu je riba koja je spas potražila u lopoču. Magla je veoma gusta nad vodom. Uslijedilo je mukotrpno veslanje do mjesta gdje se riba sakrila u lavrintu od lopoča. Kada je čamac bio u neposrednoj blizini primjetim komešanje u lopoču. Pokušao sam da štapom oslobodim najlon koji se nalazio isprepleten u lopoču što mi nije uspjelo. Uzeo sam najlon u ruku i vršio povremeno povlačenje najlona  što je urodilo plodom, krupan amur je iskočio na površinu i uz dva – tri pljuska nestao u šumi lopoča. Hajde barem sam ga vidio i osjetio na štapu. Nakon toliko vremena čekanja ponovo ništa. Pametni ljudi bi vjerovatno odustali od ribolova ali ostao sam još jednu noć na vodi. Uz kukuruz koji sam koristio u prihrani dodao sam prilikom hranjenja i sitnu šaransku hranu  gdje sam napravio veliku grešku jer su  cijelu noć somići svirali na mojim signalizatorima. U ovakvim uslovima ribolova dobro sam prošao jer kod kolega ribolovaca koji su bili samnom na vodi nije bilo nikakvih dešavanja. Često mi žena kaže da sam zgubidan, a unuka me zove pobjegulja neznam tačno iz kojih razloga jer ja samo volim ribolov. Poštovane kolege ribolovci možda sam bio dosadan ali želim ovim tekstom da ukažem na probleme sa kojima se susrećemo prilikom ribolova i o informacijama koje moramo pratiti da bi bili uspješni. Neka mene moji najdraži zovu zgubidanom i pobjeguljom, pitam se da li je grijeh voliti rijeke i jezera i uživati u pelijepim trenutcima provedenim u ribolovu. Bistro.